miercuri, 13 octombrie 2010

Românii fac lucruri trăsnite!

Doamne, ce mi-a fost dat să aud: studenţii basarabeni sunt obligaţi să susţină nu ştiu ce examen de atestare a cunoaşterii limbii române. Unde eşti, Vasile Stati, să te văd cum te bucuri că profesorii mei îţi dau apă la moară? Să te aud cum triumfi? Să dau mâna cu tine şi să-ţi spun că doar m-am înşelat atunci când te-am considerat un hiclean şi m-am rugat la bunul Dumnezeu să te facă să-ţi înghiţi, cu coperţi cu tot, oroarea numită dicţionar moldovenesc-românesc?!
Eşti mic copil, domnule Stati, pe lângă ai mei! Eşti un biet ucenic ce mai are de învăţat când este vorba de gogomănie! Eşti tot mai neînsemnat, domnule Stati, în comparaţie cu mai marii culturii noastre! Te-au micşorat în ochii mei, şi parcă ţi-au luat şi din vinovăţie, slujitorii Almei Mater suceveni, care au găsit de cuviinţă să-i supună pe tinerii basarabeni la un umilitor examen de limbă română.
Nu am cuvinte să calific o asemenea atitudine! Nu se poate atâta desconsiderare! Nu este firească o asemenea batjocură la adresa unor copii de dincolo de Prut!
Poate nu vor fi ştiind copiii aceştia limba română literară, aşa cum o ştiu membrii Academiei Române! Nu vor fi ştiind jongla cu verbul precum o facem noi, cei pentru care a vorbi româneşte n-a fost o ilegalitate! Nu vor fi având un vocabular extraordinar de bogat şi n-or fi ştiind să pună în vers trăirile lor interioare! Sunt convinsă însă că vorbesc cel puţin la fel de bine ca doi dintre europarlamentarii noştri pe care nu ne-am dat în lături să-i trimitem la Bruxelles. Cred că pot comunica uşor cu toţi colegii lor în dulcele grai moldovenesc, atât de gustat de cititorii de dincolo ori de dincoace de Prut. Şi, mai ales, cred că sentimentele lor faţă de ceea ce sunt şi faţă de datoria pe care o au faţă de neamul căruia îi aparţin s-au manifestat deplin în aprilie anul trecut. Atunci când, singuri în faţa bestiei, au îndrăznit să protesteze, unde erau cei care-i umilesc azi? Atunci când au strigat împotriva hienei roşii, nu au făcut-o corect în limba română? N-au ştiut pune la locul lor literele şi semnele de punctuaţie? Nu s-au făcut înţeleşi?
Nu i-a văzut nimeni atunci? Nu i-a auzit nimeni? Nu i-a corectat nimeni?
Nuuu, doar s-au împăunat unii cu demnitatea lor, cu tricolorul lor, cu vorbele lor!
Nu mai e an electoral, nu mai sunt de prostit proşti, nu mai e nevoie de basarabeni. Nici măcar nu ştiu dacă e vorba de vreo "şopârlă" a UE; mai degrabă e dovada unei crase scurtări de memorie, de nepăsare, de ignorarea unei elementare obligaţii morale faţă de neamul românesc.
Cum să susţii această aberaţie şi să nu te înghită pământul? Se răsucesc în mormintele lor chinuite Daniel Ciugureanu şi Inculeţ şi Pan Halipa şi atâţia alţii români basarabeni care îşi cer reîncarnarea în Tibet, nu în lumea care le batjocoreşte fraţii, vecinii, nepoţii! Fugi-vor din spaţiul ăsta ce devine tot mai monstruos urmele Teodorovicilor care şi-au sădit sufletele în maluri de Prut! S-or şterge stihurile lui Mateevici din toate cărţile scrise româneşte, căci simţi-se-vor străine!Ce i se poate răspunde lui Mos Toader la întrebarea: - Spune-mi, nepoate, ce se mai aude pe la Bucureşti? De câte ori scot din ladă Adeverinţa mea românească de naştere şi de botez, iscălită de naşul părinte de la noi din sat, mă întreb de ce nu vor ăştia să-mi înnoiască hârtia, ca să mor şi eu împăcat ca român întreg?

A propos: cine i-a atestat lui Grigore Vieru cunoaşterea limbii române?

Absurditate, numele tău e USV!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

amintiri din primavară

amintiri din primavară

Se anunţă an bogat în Bucovina

Se anunţă an bogat în Bucovina

Iarna la Suceava

Iarna la Suceava